platform vrijgevestigde beeldend therapeuten fryslân

Praktijkgegevens

 

Hoofdweg 243,

8475 CA  Nijeholtpade

 

06-52105938 | 0561-689190

 

hteeuw@xs4all.nl

www.deruimte-info.nl

 

 

 

 

 

 

"Ruimte" is voor mij een belangrijk woord. Ik wil graag ruimte geven aan ieders kwaliteiten en talenten, zodat dit zich verder kan ontwikkelen.

 

"Sinds 2000 houd ik mij bezig met Focusing en sinds 2005 werkzaam als Focustrainer. Ik merkte dat Beeldende Therapie goed aansluit bij Focusing en heb om die reden de opleiding tot Creatieve Therapie Beeldend aan de Stenden Hogeschool gevolgd. Met Focusing maak je contact met iets wat je bezighoudt of wat er dwarszit en in het werken met beeldende materialen of in spel kun je dit tot uitdrukking brengen en komt het door het ruimte te geven letterlijk weer in beweging. Met Focusing gaan we ervan uit dat een ieder Innerlijke wijsheid heeft en dat daar ook de sleutel tot je weer goed voelen zit.

 

Mijn passie is mensen leren gebruik te maken van die innerlijke wijsheid zodat ze op eigen kracht weer verder kunnen.

 

Na de opleiding HBO Inrichtingswerk aan de Haagse Hogeschool (1983) heb ik gewerkt als begeleider met volwassenen en jongeren met een verstandelijke beperking, LVB.

Praktijk de Ruimte

 

De Ruimte biedt kortdurende therapie of begeleiding op maat voor kinderen, jongeren en volwassenen, zowel individueel als in groepsverband. Daarnaast bieden we trainingen en workshops voor particulieren en professionals.

 

Er wordt gewerkt met Vaktherapie Beeldend, Focusing. Focusing is een ervarings- en lichaamsgerichte techniek en laat zich goed combineren met Vaktherapie en EMDR. Als de situatie erom vraagt werken we op locatie of school.

 

Harriet Teeuw

 

Harriët Teeuw is beeldend therapeut (Creatieve Therapie, Stenden hogeschool) en gecertificeerd Focustrainer door het (TFI) The Focusing Institute te New York. Zij is oprichter van praktijk de Ruimte. Oprichter en bestuurslid van de Stichting Kinderfocussen. www.kinderfocussen.info

emoties  denken  doen  ervaren  experimenteren  ontdekken  beleven  binnenste buiten